Agressiva Bike Blog -

Kolejna zabawa rowerowa

Artykuł pojawił się 03.11.2015, autorem jest Agressiva i wpadł do kategorii Na rowerze

To, że choruję na rower szosowy / przełajowy – wie każdy kto tylko mnie zna. Moje zamiłowanie do „sztywniaków” zaowocowało do tej pory zakupem w 2012 roku Scotta SUBa – hybrydy, a wcześniejszy rower – Merida 20V 2010 – otrzymał na początku tego roku sztywne przednie zawieszenie po tym, jak amorek niezbyt wysokich lotów wyzionął ducha.
Jako, że Scott to hybryda, a ja za dużo miejsca na kolejny rower nie mam, postanowiłam nieco w niego zainwestować, w celu jego „uszosowienia”. Po moich operacjach wyjdzie z niego bardziej przełaj / touring, ale jest to niemalże ta sama gałąź na której siedzą również szosówki.

Koszt tego zabiegu będzie, można powiedzieć, niewielki w porównaniu z zakupem dodatkowej maszyny. Miejsca również zabierze to mniej. Jedynie poświęcić będę musiała więcej czasu, cierpliwości i chęci, ponieważ całą tą zabawę chciałabym przeprowadzić sama z minimalną ingerencją profesjonalnego serwisanta. Z jego usług skorzystam dopiero gdy okaże się, że po rozłożeniu klocków nie będę umiała ich złożyć z powrotem (mam tu ogromną nadzieję, że tak się nie stanie, a moja wiedza rowerowa nieco się powiększy dzięki temu podejściu do tematu).

Do wymiany będzie kilka elementów. Przede wszystkim klamkomanetki (jeeju, jak ja nie lubię tego słowa w polskim języku …). Jako, że układ przerzutek i zębatek na tą chwilę mam 3×9 to tak pozostanie. Tu na ratunek przychodzi mi najświeższa seria Shimano Sora 3500, która ma do wyboru klamki na 2 lub 3 przełożenia na przodzie.
Długo szukałam informacji oraz porady dotyczącej kompatybilności Sora 3×9 z moimi przerzutkami czyli Alivio FD i Deore RD. Ile osób tyle opinii, ale udział większościowy zdobyły opinie, mówiące że nie powinno być z tym problemu. W sumie każda z tych części jest z serii STI. Nawet ludki z EvansCycles z Londynu odpowiedzieli, że „it should works fine” więc podchodzę do tego jak na razie optymistycznie.
Jeżeli jednak okaże się, że coś jest nie tak, będę musiała doinwestować w przednią przerzutkę Sora oraz mechanizm korbowy, ale dopóki nie podłączę klamkomanetek Sora z Alivio – nie mam tej pewności. I oby opcja minimalistyczna wypaliła 🙂

Kolejnym elementem będzie kiera i mostek. Jako, że geometria nieco się zmieni muszę przybliżyć do siebie kierownicę i nieco ją obniżyć zmieniając kolejność podkładek dystansowych. To jest akurat najprostsza i najprzyjemniejsza część programu. Złożylam zamówienie w serwisie AliExpress na mostek alloy o długości 50 mm oraz owijkę na przyszłą kierownicę. Btw gdyby ktoś z Was miał do sprzedania za nieduże pieniądze kierownicę szosową 31.8 mm o szerokości 420 mm to dajcie znak. Chętnie przygarnę coś nie aż tak bardzo zjechanego 🙂

Do wymiany muszą pójść także hamulce. W moim przypadku muszą to być Mini V-brake’i. Jest to alternatywa dla hamulców Cantilever. Czuje już teraz że będzie wesoło podczas wymiany linek. W końcu trzeba rozpocząć samo-serwisowanie roweru 🙂

Niebawem coś więcej się pojawi. Części już kolekcjonuję 🙂

Źródło: fotka w headerze pochodzi z https://www.pinterest.com/pin/357895501613760222/

Threesome
Creampie
Blowjob
Orgy
Threesome
Orgy
Anal
Anal
Anal